Egy weboldalt többféle módon lehet hatékonnyá, keresetté tenni, de ehhez első lépésben muszáj eldönteni a pontos tematikát. A hagyományos webáruházak alapvetően másképpen működnek, mint az információt kínáló felületek. A híroldalak keresőoptimalizálása ebből kifolyólag egy kicsit bonyolultabb lehet.
Ezeknek az egyik fő jellemzője, hogy rendszeresen jelennek meg rajtuk tartalmak, de azok könnyen elértéktelenednek. Az érdeklődés csak néhány napig tart, majd csökken a jelentőségük. A híroldalak keresőoptimalizálása éppen ezért kevésbé az állandóan frissülő munkákra, hanem éppen ellenkezőleg, az úgymond „örökzöld” információkra alapul. Ezt nehéz biztosítani ilyen keretek között, de nem lehetetlen.
Találni kell olyan tematikát, amire lehet tartósan építeni. A tartalmon túl, még ott van a szerkezet kérdése. A híroldalak keresőoptimalizálása itt is elvérezhet. Egy olyan felületen, ahol az érdeklődő eltéved, ugyanez történik az algoritmusokkal is, amik a besorolást végeznék, legalábbis akkor, ha sikerül átvágniuk a szövegrengetegen.
Hatékony segítséget kínál a Broken Link Checker WP
A weboldalak átvizsgálása nem mindig egy jó mulatság. Gyakran több 100 oldalt átvizsgálni a hibás linkek után igazi rémálom lehet. Éppen ezért született meg a Broken Link Checker WP, ami pontosan feltérképezi a tartalmakat és amennyiben sérült hivatkozást észlel, azonnal jelzi azt. Ilyen formában sokkal gyorsabban lehet végezni a feladattal, mint a manuális átnézés során, amiben mindig benne van annak az esélye, hogy sikerül átsiklani néhány link felett.
A Broken Link Checker WP egy bővítmény, amit könnyen telepíthetünk, majd azonnal munkára tudunk fogni. A bekapcsolást követően, tüzetesen átnézi az összes aloldalt, cikkeket, de még a kommenteket sem kíméli.
Természetesen mindez némi időt követel, a mennyiségtől függően. A Broken Link Checker WP felismeri a hibás képeket, átirányításokat ugyanúgy. Bekapcsolva rajta az üzenetküldési opciót, levélben jelzi az aktuális problémát, így célirányosan lehet dolgozni vele. Érdemes kihozni belőle a legtöbbet.
Ezért fontos téma a SEO a gyakorlatban
A dolgok folyamatosan változnak, aminek megvan a maga rendje a világban. A trendek néha ráfókuszálnak az adott kihívásokra, máskor hagyják lecsillapodni azokat. A SEO a gyakorlatban valami nagyon hasonló ívet mutat. A meta leírások ezen a területen remek példaként szolgálnak.
Az algoritmusok néha bizonyos beállításokat meghatározóként kezelnek, míg másokat kevésbé. A meta rész éppen ilyen. 2009-től a meta keywordok elveszítették a jelentőségüket. A Google nem veszi azokat figyelembe. A SEO a gyakorlatban mégis fektet rájuk hangsúlyt. Mivel ezek a rövid leírások, amik közvetlenül a cím alatt jelennek meg, igazán informatívak is lehetnek, ezért könnyen arra ösztönözheti az érdeklődőket, hogy kattintsanak.
Néha csak ezen a néhány szón múlik a siker, így nem éri meg elhanyagolni. A SEO a gyakorlatban más, mint az elméleti síkon, ahol kimondottan az algoritmusuknak való megfelelés az elvárás. Gondolni kell ugyanis a vásárlókra, hiszen az egész keresőoptimalizálás arról szól, hogy minél nagyobb látogatottságot lehessen elérni.